Klubben

Billingens golfbana ligger mellan Skara och Skövde, nära Lerdala by och är en kuperad skogs- och parkbana. I slutet av 40-talet fick banarkitekten Douglas Braisier i uppdrag att rita banan. 1949 stod en 9-hålsbana klar och samma år bildades Billingens GK.

Utbyggnaden till 18-hål gjordes i etapper och i augusti 1968 invigdes den nya banan. Sedan dess har större och mindre förändringar gjorts genom åren efter samråd med banarkitekt Sune Linde.

Till 40-årsjubileet 1989 fick klubben som gåva av Stig Klostergård den 5-håls korthålsbana som ligger vid klubbhuset och drivingrangen. Hålens längd är mellan 40 och 60 meter. De spelas som par 3-hål, där alla hål har utslagsmattor som tee.

Förutom golfbanorna finns Multigolfpark, motionsslingor, övernattningsstugor och ställplatser med el. Klubben säljer golfpaket tillsammans med ett flertal hotellanläggningar. Läs vidare under Gäst/Golfpaket.

Vi erbjuder även Företagsgolf på Era villkor, läs mera under Företagsgolf på denna sida.

Än en gång välkommen!